Eggwrap

 

We kennen allemaal de tortilla wraps die te koop zijn in de supermarkt. Er zijn diverse soorten verkrijgbaar, zelfs koolhydraatarme varianten.

Een super lekker en extreem koolhydraatarm alternatief is de eggwrap. Heel fijn als je met je voeding laag in koolhydraten moet/wil zitten. En wanneer dit niet het geval is en je juist wel koolhydraten moet/wil gebruiken, dan kan je deze eggwrap op een reguliere wrap leggen, want deze eggwrap is niet alleen een verantwoorde keuze, maar ook echt heel erg smaakvol!

 

Voedingswaarde: 210 kcal, 12,1 g vet, 1,6 g koolhydraten, 0 g vezels, 23,4 g eiwit

 

Recept

Ingrediënten:

 1 Ei (55 g)

2 Eiwitten (70 g)

Peper en zout

2 g Kokosolie of een andere vetstof waarin je kan bakken

10 g Roomkaas light

10 g Sla (ik gebruikte Hollandse kropsla en rucola)

40 g Gerookte zalm (gerookte kip, kalkoen, rookvlees, rosbief of carpaccio kan ook)

 

Bereidingswijze:

Kluts het ei en de eiwitten samen met wat peper en zout in een kommetje los.

Warm kokosolie in een koekenpan met anti aanbaklaag. Bak een omelet van het gekluste eimengsel. Doe dit op laag vuur.

Leg de eierwrap na het bakken op een bord of plan. Smeer de roomkaas light op de eierwrap en verdeel hier de sla en gerookte zalm over. Rol de eierwrap op en snijd eventueel schuin door.