Met de feestdagen in aantocht worden de doosjes met toastjes en de bakjes met vette salades weer ingeslagen. Stiekem best lekker, toch? Wil je toch voor een wat minder vette variant gaan. Een variant die je eigenlijk gewoon iedere dag kan eten, aangezien het ook goed gaat op brood, rijstwafels, crackers of op een plakjes komkommer. Probeer dan dit eenvoudige receptje eens.

Voedingswaarden met gebruik Friteslijn van Remia: 266 kcal, 17,2 g vet, 5,7 g koolhydraten, 1 g vezels, 20,6 g eiwit

Voedingswaarden met gebruik Yonaise van 2Bslimgoodgourmet:  237 kcal, 15,3 g vet, 4,1 g koolhydraten, 1 g vezels, 20,5 g eiwit

 

Recept

Ingrediënten:

3 Eieren maat L

½ Sjalot

1 takje Bladpeterselie

2 g Kerrie (madras)

35 g Friteslijn van Remia of Yonaise van 2Bslimgoodgourmet

Peper en zout

 

Bereidingswijze:

Leg de eieren in een pannetje. Vul het pannetje tot de eieren net niet helemaal onder staan. Zet de pan op hoog vuur, breng het water aan de kook. Zet de kookwekker op 6 minuten zodra het water kookt. Spoel de eieren koud wanneer de kooktijd verstreken is.

Snipper en hak de sjalot zeer fijn. Pluk de blaadjes bladpeterselie van de steel en hak ook fijn.

 

Pel de eieren. Snijd 2 eieren doormidden en verwijder de eidooiers. Prak de eiwitten en het ei in een kommetje fijn met behulp van een vork. Voeg alle overige ingrediënten toe en roer goed door elkaar.

Bekijk hoe wij omgaan met persoonsgegevens in onze Privacyverklaring.