Appelbakjes, bijna net zo lekker als appelgebakjes. Uiteraard een heel stuk verantwoorder, waardoor je het iedere dag met een gerust hart en volop genietend kan eten.

Voedingswaarde per bakje:  81 kcal, 3,1 g vet, 11,5 g koolhydraten, 4,9 g vezels, 5,2 g eiwit

 

Recept voor 2 bakjes

Ingrediënten:

½ Appel

2 g Kaneel

5 g Steviala Kristal Sweet*

Koolhydraatarme wraps van Mama Lupes**

*Heb je dit niet in huis, gebruik dan een klein beetje van een ander zoetmiddel.

**Je kan ieder ander soort wrap gebruiken, de voedingswaarde verander dan wel.

Bereidingswijze:

Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd in zeer kleine stukjes. Je hebt nu +/- 60 gram appelstukjes. Meng kaneel en zoetmiddel door de appelstukjes.

Vorm bakjes van de wraps en zet deze in kommetjes zodat ze hun vorm behouden. Verdeel de appeltjes over de bakjes.

Bak de appelbakjes 5 minuten op 190 graden in de airfryer of 10 minuten op 200 graden in een voorverwarmde oven.

Met een schepje kwark in het warme appelbakje smaakt het nog beter!

Bekijk hoe wij omgaan met persoonsgegevens in onze Privacyverklaring.