Nadat ik op mijn social media kanalen bovenstaande foto postte kreeg ik velen verzoeken of ik dit 222 kcal tellende ontbijtgerechtje wilde uitwerken en online zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Hierbij de receptuur van deze super simpele Fruity Baked Oats.

 

Voedingswaarde: 222 kcal, 7 g vet, 25 g koolhydraten, 5 g vezels, 13 g eiwit

 

Recept

Ingrediënten:

1 Ei (50 g)

50 g Alpro sojayoghurt ongezoet

30 g Havermout

10 g Steviala Ery-Pure vanille of een beetje van een ander zoetmiddel

50 g Jumbo Smoothiemix

Steviala Ery-Bronze

 

Bereidingswijze:

Je kunt dit recept in de airfryer of oven bakken. Ben je niet in het bezit van een airfryer verwarm de oven dan voor op 200 graden.

Vet een ovenvast schaaltje in met een vetstof. Ik gebruikte PAM spray. Zet dit schaaltje even opzij en pak een kommetje waarin je de ingrediënten met elkaar kan mengen.

Kluts het ei samen met de sojayoghurt los. Voeg havermout en Steviala Ery-Pure vanille toe, roer dit even goed door. Voeg als laatst de smoothiemix toe, roer nog een laatste keer door en schenk het beslag in het ingevette ovenschaaltje. Maak het af met een laagje Steviala Ery-Bronze.

Bak het ontbijt +/- 20 minuten op 180 graden in de airfryer of 30 minuten in de oven.

Kijk tussentijds een keer. Iedere airfryer of oven is anders, dus de baktijd kan anders zijn bij jou. Het ontbijt is klaar wanneer het stevig aanvoelt.

Bekijk hoe wij omgaan met persoonsgegevens in onze Privacyverklaring.