Ontbijtpizza

 

We all love pizza!

Wat te denken van een heerlijke zoete pizza in de morgen. Een perfect begin van de dag.

Dit is een super simpel, lekker en verantwoord recept, voor een zoete pizzabodem zonder fratsen.

De pizzabodem kan je na het bakken toppen met alles wat jij lekker vindt. Onderaan dit receptuur vind je wat inspiratie.

 

Voedingswaarde: 138 kcal, 2,2 g vet, 15,7 g koolhydraten, 2,8 g vezels, 16,1 g eiwit

 

 

Recept

Ingrediënten:

65 g Courgette

20 g Havermout

15 g Eiwitpoeder met bijvoorbeeld chocoladesmaak. Als je veganistisch eiwitpoeder gebruikt (bijvoorbeeld van Orangefit) dan is de bodem dus veganistisch

1 g Zout

1 g Zoetstof

 

Bereidingswijze:

Weeg alle ingrediënten af en maal het tot een plakkerig deeg in de keukenmachine.

Scheur een stukje bakpapier af en leg deze op het aanrecht. Haal met behulp van een pannenlikker het deeg uit de keukenmachine en leg het op het bakpapier. Maak van het deeg een ronde pizzabodem die over al even dik is. Dit gaat het handigst met de bolle kant van een natte lepel.

Leg het bakpapiertje met pizzabodem in de airfryer. Bak in 10 minuten op 185 graden tot een krokante bodem. Heb je geen airfryer, bak de pizzabodem dan +/- 20 minuten op 200 graden in het midden van de oven.

Nu kan het aftoppen beginnen. Er zijn tal van opties, enkele voorbeelden zijn:

- Pindakaas

- Nutella/chocoladepasta

- Jam

- Kwark

- Fruit

- Hagelslag

- Whey crispies

- Spikkels/musket

- Noten