Choco rode biet chiapudding

 

Heb je moeite met het eten van 250 gram groente per dag? Probeer dan wat vaker groente te verwerken in je ontbijt. Dat deed ik bij deze heerlijk chiazaadpudding. Rode biet is een groente met een zoetige, aardse smaak. Deze combineert mooi met chocolade en vers fruit.

Het proberen waard!

Dit ontbijt maak je de avond vooraf al klaar. De chiazaadjes hebben namelijk wat tijd nodig om vocht te absorberen waardoor er een pudding ontstaat. Ik deed de pudding in een weckpot. dat maakt het ideaal als ontbijt to go.

 

Voedingswaarde: 288 kcal, 9,6 g vet, 18 g koolhydraten, 11,1 g vezels, 25,9 g eiwit

 

Recept

Ingrediënten:

200 g Rode biet (gekookt en geschild)

100 ml Melk (bijvoorbeeld Nilk van MyMuesli, havermelk of sojamelk)

20 g OrangeFit chocolade eiwipoeder (dit is veganistische whey)

20 g Chiazaad

Stevia druppeltjes naar behoefte

 

Bereidingswijze:

Snijd de rode biet in stukken. Maal de rode biet samen met de melk en het eiwitpoeder tot een gladde massa. Dit kan in een blender, keukenmachine of met een staafmixer.

Roer er vervolgens de chiazaadjes en stevia druppeltjes naar smaak doorheen.

Giet het geheel over in een weckpot of kommetje en laat het een nachtje in de koelkast staan.

 

Ik maakte de pudding 's morgens af met wat Alpro Go on en vers fruit.