Geroosterde bloemkool

 

Bloemkool is een veelzijdige groente. Hier op mijn site vind je tal van receptjes waarin bloemkool een hoofdrol speelt. De fijne voedingswaarde zijn een mooie bijkomstigheid.

Geroosterde bloemkool kan goed een onderdeel zijn van een maaltijd. Verwerkt worden in een salade, pasta of naast andere groente, aardappelen, rijst gegeten worden.

Maar ook als borrelhapje/snack samen met wat homemade hummus is het heerlijk.

 

Voedingswaarde per 100 g: 20 kcal, 0 g vet, 3 g koolhydraten, 2,1 g vezels, 1,9 g eiwit

 

Recept

Ingrediënten:

500 g Bloemkool

Peper

Zout

Verse bladpeterselie

 

Bereidingswijze:

Verdeel de bloemkool zo veel mogelijk in gelijke roosjes.

Bereiding in de airfryer: leg de bloemkoolroosjes in het mandje van de airfryer. Garingstijd is +/- 10 minuten op 180 graden. Dit is wel sterk afhankelijk van het merk airfryer en de grote van de bloemkoolroosjes. Dus check tussentijds!

Bereiding in de oven: verdeel de bloemkoolroosjes over een met bakpapier bekleed rooster. Garingstijd +/- 20 minuten op 180 graden. De garingstijd verschilt per oven. Controleer de bloemkoolroosjes tussentijds.

Doe de bloemkoolroosjes in een schaaltje. Breng ze op smaak met peper en zout en scheur er wat blaadjes verse bladpeterselie over.